Szybko się denerwujesz? Nie kontrolujesz wybuchów złości? Wpadasz w „szał”?

Nie zwlekaj i już dziś zapisz się na Trening Zastępowania Agresji (ART)! Nauczymy Cię jak zapanować nad złością i agresją w sytuacjach konfliktowych, które mogą pojawić się w Twoim życiu – domu lub w pracy.

Jeśli nie radzisz sobie ze złością, agresją i gniewem – zapraszamy na Trening Zastępowania Agresji / Złości.

Agresja nie jest synonimem przemocy, ale może ona wywołać przemoc.

Rodzaje zachowań agresywnych:

  1. Agresja przypadkowa – nie jest zamierzona i może być wynikiem nieostrożności.
  2. Agresja ekspresyjna – jest zamierzonym aktem agresji, ale nie ma na celu wyrządzania krzywdy (np. dziecko rzucające zabawkami lub kopiące piasek)
  3. Agresja wroga – poprzedzona jest gniewem i ma powodować ból fizyczny lub psychiczny (nękanie, złośliwe plotki lub agresywne zachowania wynikające z prowokacji)
  4. Agresja instrumentalna – celem podjętego działania nie jest skrzywdzenie kogoś (choć często mu towarzyszy), ale osiągnięcie swojego „celu”.

Agresywne lub gwałtowne zachowania mogą wynikać z:

  • dorastania w traumatycznym (np. agresywni rodzice, molestowanie seksualne) lub zaniedbanym środowisku
  • wszelkich okoliczności życiowych powodujących stres (np. ubóstwo, problemy w związkach lub nadużycia)
  • nadużywania alkoholu i narkotyków
  • stresu pourazowego
  • urazów mózgu

Ofiary aktów przemocy mogą doświadczać poważnych problemów psychicznych, takich jak:

  • stres pourazowy,
  • depresja
  • lęk

Terapia zachowań agresywnych koncentruje się na:

  • zrozumieniu i kontrolowaniu agresji
  • poznaniu różnych mechanizmów radzenia sobie myślami i uczuciami związanymi z agresją i przemocą
  • nauce, jak właściwie oceniać konsekwencje działań agresywnych i przemocowych
  • uświadomienia sobie emocji, które mogą być podstawą agresji (np. wstyd, upokorzenie, strach)

Na treningu nauczysz się:

  • panować nad złością i agresją w początkowej fazie konfliktu, kłótni
  • rozwiązywać konflikty bez agresji i przemocy
  • kontrolować swoje emocje
  • radzić sobie z lękiem i gniewem
  • jak reagować w sytuacjach zagrożenia lub stresu
  • zmniejszać lub całkowicie wyeliminować zachowania prowokacyjne

REJESTRACJA:

+ 48 535 456 780

lub napisz:

pomoc@poradniacentrum.pl

KONSULTACJI UDZIELA:

Radosław Kościjański

psycholog / certyfikowany terapeuta uzależnień

INFORMACJE O SPECJALIŚCIE